tisdag 27 april 2010

Konstrundan i Hjo


Det lilla projekt som jag har pratat lite tyst om ett tag är att jag ska ställa ut på stadens årliga konstrunda. Konstrundan äger rum varje Pingst här i Hjo och är väldigt populär både bland stadens invånare och personer utifrån. Det ska bli riktigt spännande att vara med och visa upp mina väskor. Jag har inte kollat in "min" lokal ännu men ska göra det inom kort och hoppas att den är så bra som jag tror att den kan vara. Ni kommer att få följa mig under mina förberedelser inför konstrundan samt självklart under och efteråt.

"Konstrundan är öppen för alla! Både etablerade konstnärer och amatörer visar sina alster vid olika utställningar i och omkring staden. Utmärkande är också den variation av tekniker som finns representerade. Herrgårdar, kvarnar, ladugårdar och trädgårdar är några av de miljöer som finns som bakgrund för installationer, keramik, skulptur, måleri, grafik, textil, foto, m.m. Du får också tillfälle att möta konstnärerna i de egna ateljéerna och gallerierna. Över femtio utställare bjuder på konstupplevelser över hela vår stad under pingsthelgen varje år. En tradition som har vuxit fram över decennier. Kliv in i ateljéer, trädgårdar och gallerier. Njut av både konst och Hjo stads unika miljöer."

Är ni i Hjo eller i närheten under Pingsthelgen så titta gärna förbi :)

Mer information om Hjo Konstrunda - HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar