onsdag 6 oktober 2010

Trapez

Som jag har trånat efter detta fantastiska tyg! Nu, efter väldigt lång tid så har jag det i min ägo. Det ligger på mitt skärbord och är snyggt, och jag har inte en susning om eller när jag kommer att våga sätta saxen i det... Tyget designades av Arne Jacobsen 1957 och är gjort av 92% ull och 8% nylon. Tyget finns i 7 olika färgställningar men jag valde det klassiska svart-vita. Jag är så nöjd med mitt inköp och nu återstår bara att jag ska bestämma vad det ska bli...

2 kommentarer:

  1. Hej! Vi skulle vilja sy en kudde med detta tyg, men kan inte finna det någon stans!! Har letat över allt. Vart fick du tag i det? Eller har du något kvar? Behöver en bit på 50x50 cm. Stort tack på förhand!
    Mvh Ludvig

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har köpt tyget från en möbelproducent som hade tyget hemma i lager men de har tyvärr inget kvar och jag har kikat runt efter att få tag på mer men det verkar svårt. Tror tyvärr inte att det tillverkas längre. Mvh Sofia

    SvaraRadera