måndag 1 november 2010

Large City Bags

Två nya Large City Bags ligger uppe på www.sofiaa.se - en svart och en aubergine-färgad. Large City Bag är den perfekta varje-dag-väskan, den rymmer mycket utan att vara klumpig och den är väldigt bekväm att bära. Den övre dragkedjan går till det stora facket inuti väskan, här finns två mindre fickor. Den undre dragkedjan går till en separat ficka. På baksidan av väskan finns en utgång för MP3/Headphone-sladden. Pris: 1245:-

Mer information och bilder hittar du HÄR!


2 kommentarer:

  1. Fruktansvärt fin väska, men är osäker på axelremmen.
    Tycker att tygrem kanske ser lite "billigt" ut.
    Är det av tillverkningsskäl du valt tygrem? Lättare att göra justeringsbar och mer böjlig? Eller en prisfråga?

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du gillar väskan! Tack för din fråga, anledningen till varför bandet är i textil är precis de sakerna som du skrev...

    För det första så vill jag att det ska vara lätt att justera längden på bandet. Mina läder som jag använder är för kraftiga för att använda det "justeringsspänne" som jag har, det går inte igenom. Om jag skulle ha ett band i läder som jag vill ha reglerbart så skulle jag få ha ett delat band som regleras med ett vanligt spänne - och det skulle jag ju kunna ha. Men, dels så tycker jag då att spännet tar för mycket "plats", det blir en för stor detalj, dels så är de delar av en kohud som är tillräckligt breda att använda (för att få ut längden) ganska få och det blir därmed mycket dyrare. Ofta skarvas läderbitar för att få en lång bit för tex en axelrem, och tyvärr spricker det ofta i skarvarna vilket man inte vill ska hända.

    Men självklart finns det andra sätt att lösa problemet på, och självklart går det jättebra att specialbeställa en väska med ett axelband i läder med ett spänne som gör det reglerbart. Man kan även använda en kombination av läder och kedja, där längderna är kedja och läderbiten är den delen som vilar på axeln...

    Bästa hälsningar,
    Sofia Agardtson

    SvaraRadera